torsdag 5. mai 2011

Mitt helt eget møbel

Siden sist jeg skrev har vi hatt en oppgave om å designe et eget møbel, noe jeg har tatt på strak arm. Vi skulle både lage arbeidstegning og modell, men ettersom jeg har vert veldig nøye med modellen min er den litt på etterskudd, og derfor har jeg ikke noe bilde av den helt enda, men det kommer til den tid jeg blir ferdig med den, forhåpentlig vis ganske snart!

I mellomtid har jeg noen 3D-bilder av hvordan vin oppgave ble, og det er omtrentlig i stil med modellen jeg lager.

Her den ferdige modellen av lenestolen til venstre, med den første (og ganske boksete) modellen til venstre.

Her er et mere "stilfullt" bilde av den ferdige stolen, og jeg må si at jeg ble veldig fornøyd med resultatet.

Ideen med stolen er å mere eller mindre gi skandinavisk design en bit av komfort og massivitet. Det massive kommer i bunndelen av stolen; sitteplassen og under, der det er stort og tungt. Selv og den er stor, er den fortsatt lagd veldig minimalistisk med få detaljer og rene flater.

Fargene er ment å kunne varieres, men kun i de feltene hvor det allerede er valgt hver sin farge. Stolen han legges bakover, og skal med videre utvikling kunne få en utfellbar fotskammel.

Det var mitt design, håper det var gull for øyet!

~Kaas

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar