mandag 21. mars 2011

2 Uker utplassering overstått!

De 2 siste ukene har klassa vert på utplassering på forskjellige steder for å få et inntrykk av arbeidslivet innenfor vårt fag. Jeg har brukt mine 2 uker på Hødnebø på rudshøgda, og det har vert knall!

Desverre er dette den stilleste tida på året for møbelsbransjen, og det merket jeg godt. Siden butikken ligger så langt fra nærmeste by, blir det ikke så mange som hopper innom for å ta en titt i forbifarten. De som kommer innom derimot er da i det minste gjerne seriøse kunder med hensikt om å kjøpe møbler, og det er jo en god ting.

De jeg møtte på butikken var koselige og glade folk, og tok meg vel imot. De prøvde å få til noen arbeidsoppgaver for meg selv om det ikke var stor pågang, men klaffet ikke helt på alt. Første dagen ble jeg tatt med på en visningsleilighet de skulle pynte litt i et nybygg, og fikk prøvd litt av det. Det var ikke stor "styling" som ble gjort, men bare noen møbler som ble satt inn.

Egentlig skulle da også de to konsulentene på butikke prøve å få ordnet til at jeg kunne bli med på en hytte de skulle ta for seg for en kunde, men den var desverre utleid imens jeg var der, så vi fikk ikke kommet oss opp på den alikevel.

De siste to dagene begynte jeg å tegne opp butikken i AutoCAD, og har lagt opp vegger og trapp på den tid. Når det gjelder programvare, så hadde de ikke noe digitalt tegneprogram som de brukte, men de hadde fått en prøveversjon på "YFCAD" og likte den godt. 

Ellers har jeg hatt to kjempeflotte uker, og har nesten vondt for å begynne på skola igjen siden jeg likte meg så godt på butikken.


Her er et bilde av det jeg rakk å tegne opp på de to siste dagene på Hødnebø:

Det var alt for denne gang! 

Kaas.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar