mandag 13. desember 2010

Stand på utdanningsmessa! Nå i 3D!

Yes folkens! Jeg hadde da oppgaven med å "visualisere" vår idé til stand på utdanningsmessa 2011 i hele tre dimensjoner. Litt krevnde, men også ganske gøy.

Nedenunder kan du se tre bilder som viser litt utviklingen som skjedde da jeg la det inn i 3D. Et slikt bilde er en såkalt "rendering", som vil si at programmet gjør alle tingene om til ett flatt bilde.

(Klikk på bildene for å se dem i stort)
 Det første bildet viser starten av løsningen, mange ting er på plass og bestemt, men fortsatt mangler en del jobb. Den blå glass-boksen skal vise hvor en snekker skal være med en fres og sitt eget utstyr.

Her er den andre utgaven med flere ting, litt ekstra belysning og et banner helt i hjørnet. De røde og sorte stolene måtte jeg snekre sammen av et objekt jeg fant på nett, og med litt hjelp fra vår kjære lærer Inge.

Her er da innredningen så å si ferdig. Gulvet skal egentlig være ganske sort, og det mangler noen få bilder. Stolene som var litt "hjemme-snekret" har blitt byttet ut med stoler som produsenten var så snill å sende til oss. Og de med skarpt øye kan også se en lilla stol i bakgrunnen som da er en kjent stol i design-verdenen. Det er en stol lagd av Verner Panton, som vår lærer Torild har som vi skal bruke på standen.


Det var en kort presentasjon av 3D-arbeidet jeg har gjort til oppgaven. Om du skulle ha noen interesse av hvordan det er gjort eller bare har noen spørsmål, så er du velkommen til å kommentere under.  :)

- Kaas

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar